آخرین اخبار
کد مطلب: 81178
غربت فرهنگ ايراني در مجلات کودک و نوجوان/ پاي انيميشن‌ها و کاراکترهاي غربي به مجلات کودک باز شد
تاریخ انتشار : 1393/08/21
نمایش : 4092
علاوه بر اينکه چند سالي است در کشور شاهد توليد کتاب و نوشت‌افزار با تصاوير کاملاً غربي براي مخاطبان کودک و نوجوان هستيم، با حضور در برخي از غرفه‌هاي نمايشگاه مطبوعات شاهد باز شدن پاي اين کاراکترهاي غربي در مجلات اين گروه سني هم هستيم.

 تأمين نيازهاي اطلاعاتي کودکان و نوجوان يکي از مباحث مهمي است که اکثر کشورهاي پيشرفته بر روي اين موضوع سرمايه‌گذاري‌هاي کلان کرده و طبق نياز مخاطب به توليد محتوا آن هم در راستاي اهداف و آرمان‌هايشان مي‌پردازند که اين مهم نيز در کشورمان بايد مورد اهتمام ويژه مسئولان به ويژه مسئولان فرهنگي و اهالي قلم قرار گيرد.

با بازگشايي بيستمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها در شبستان مصلي امام خميني (ره) متوجه شديم که با توجه به اينکه بيش از يکصد مجله و نشريه‌ در کشور براي گروه سني کودک و نوجوان منتشر مي‌شود، شايد شاهد حضور حدود 20 نشريه و مجله در اين نمايشگاه حضور باشيم که متأسفانه برخي از اين مجلات نيز ترويج دهنده فرهنگ غرب و کاراکترهاي غربي با سبک و بوي کاملاً غربي و اروپايي هستند.

يکي از غرفه‌هايي که در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها، توجه ما را به خود جلب کرد، «ماهنامه نبات کوچولو» بود که اکثر يا بهتر است بگوئيم همه تصاوير بر روي جلد اين ماهنامه، غربي و برگرفته از انيميشن‌ها و کاراکترهاي معروف غربي است.

اين مجله شامل داستان‌هاي کميک استريپ، شعر، ترجمه آثار برتر دنيا، دانستني‌هاي علمي، دفترچه تربچه همانند بازي، سرگرمي و معماهاي جالب و متنوع با هدف تفريح هدفمند، هديه ويژه همانند پوستر انيميشن‌هاي معروف دنيا است.

 

حتي در اين غرفه شاهد فروش مجموعه کتاب‌هاي «باب اسفنجي» آن هم با موضوع کتاب‌هايي براي افزايش مهارت رنگ آميزي، شناخت رنگ‌ها، تقويت عضلات دست و افزايش هماهنگي با چشم و ذهن و ايجاد ذهن خلاق، بوديم.

 

يکي از مواردي که بسيار باعث تعجب است، اين بود که در صفحه نخست اين ماهنامه آمده است، با حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي ثبت اشتراک به فلان سايت مراجعه کنيد!

حال در اينجا اين سوال مطرح است، �t;شايد برخي از دوستاني که اين گزارش را مي‌خوانند، بگويند که اين مجله يا ماهنامه است، آنقدر هم شايد مورد توجه مخاطب نباشد که نويسنده يا خبرنگار آن را بزرگ نمايي يا به قول معروف سياه‌نمايي مي‌کند، اما بايد گفت، غرب آهسته آهسته و بدون به جاي گذاشتن رد پايي از خود چنان در خانه‌هاي ايراني‌‌ها ورود مي‌يابد که به سرعت برق و باد، نوع نگاه کودکان و نوجوانان و حتي والدين را تحت شعاع قرار داده و آنها را از فرهنگ ناب اسلامي دور کرده و به سمت سبک زندگي غربي سوق مي‌دهد، که اين موارد بايد مورد توجه مسئولان قرار گيرد تا بودجه‌هاي بيت‌المال را صرف ترويج فرهنگ ناب اسلامي کنند.

بر اساس اين گزارش، بيستمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها از 17 لغايت 23 آبان سال جاري در شبستان مصلي امام خميني (ره) در حال برگزاري است.

انتهاي پيام
منبع: فارس

 
 
 
کیار بیدار است.!؟
| |
1393/08/26 23:35:06
0
1
سلام خدا قوت ،سری هم به ما بزنید
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس